tisdag 25 september 2007

Läkarbesök, kaffe och moppetuta...

I går träffade jag en läkare på vårdcentralen. Han konstaterade att mina lungor lät mycket bra och att det rörde sig om ett virus. Som de flesta vet går inte virus att medicinera bort, fast nog tycker jag att en "kvällssup" konjak har lindrat besvären. Läkaren tyckte att jag gott kunde fortsätta att ta en "kvällssup" när jag ska lägga mig, eftersom jag tycks bli bättre i halsen av den =). Det innebär INTE att jag numera går och lägger mig 5 gånger varje kväll ;). Han gav mig även talförbud "prata inte, viska inte ens" sade han. Jag försöker lyda i mesta möjliga mån. Kände mig lite bättre i går och var uppe hela dagen. Känner mig likadan idag. Rösten låter som en gammal gisten dörr men den ska ju vila så...

Jag tycker ju om att laga mat men det känner jag mig inte tillräckligt pigg för så när jag hade varit hos läkaren stannade jag till på affären och köpte lite halv (hel?) fabrikat, fiskgratänger och soppor. Lite filmjölk och yoghurt slank också ned i korgen.

När jag skulle åka till Florida frågade Katrin vad jag brukade äta till frukost -: Kaffe, svarade jag, och lite filmjölk ibland. Hon skrattade åt mig och sade att det var nog något typiskt svenskt, finns nämligen inte i USA. Nåja, kaffe fanns det i mängder i alla fall men jag måste erkänna att jag längtade oerhört mycket efter en panna kokkaffe. Vanligt kokkaffe fanns inte att köpa där. Skulle vara intressant att se en amerikan testa de olika "typiskt svenska" matvarorna.

Hittade en gammal tecknad reklamfilm från Gevalia. Två gubbar ska koka kafffe utomhus men det börjar regna. Åskguden Tor hjälper dem då att fixa eld och när han känner kaffearomen hoppar han ner från sin vagn i himlen till gubbarna. Ett gudagott kaffe, låter slogan. Fånig film men ändå charmig på något sätt. Här kan du se den.

Apropå vagnar och fortskaffningsmedel... När Sandra åkte hem från skolan på moppen i går hakade tutan upp sig. Det var nog ganska så pinsamt. Hon ringde när hon var på E4:an och var förtvivlad. Det fanns ju inget att göra, hon fick ju köra hem moppen som den var. Väl hemma ringde hon återförsäljaren och bestämde möte idag efter skolan. När man är tonåring är det mesta pinsammt och Sandra är inget undantag. Usch, vad hon skämdes att åka omkring på moppen med ett högt tuuutande ljud hela vägen hem...



To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vilken rolig reklamfilm och charmig :) Hoppas du är på bättringsvägen, jag har jätteont i halsen :( Älskar dig, puss och kram!