tisdag 4 september 2007

Köttbullar och harpa i kackerlackshimlen


I fredags kom äntligen min syster hem från sjukhuset. Hon mår fantastiskt bra med tanke på vad hon genomgått. Inför hemkomsten bad hon mig göra köttbullar, potatismos och lingonsylt till middag. Hon åt och åt och tyckte att det var det godaste hon ätit på evigheter.


På fredagen fick jag även det tvivelaktiga nöjet att se en kackerlacka. Den kröp uppför min systers ben när hon satt i soffan och det kan jag säga att jag aldrig har sett någon fara upp ur en soffa med sådan fart som hon (hade det varit mitt ben hade jag säkert fått en hjärtattack)... Inte för att jag skulle vilja ha någon kackerlacka i mitt hem och jag tycker att småkryp är ganska läskiga (speciellt spindlar) men jag måste erkänna att den var ganska fin, svart, glänsande och med långa antenner. De har ju speciell "bug spray" så den kackerlackan spelar numera harpa i kackerlackshimlen. Det kan gärna få vara den första och sista gången jag sett en kackerlacka.

To be continued...

Inga kommentarer: