måndag 17 september 2007

Hem ljuva hem - Home sweet home


Ja nu är jag hemma igen. Jag åkte från Katrin i Bradenton, FL, kl 08.30 lokal tid den 13/9 och landade på
Arlanda den 14/9 kl 07.00. Flygresan gick förvånandsvärt bra. Det var medvind, planet startade en halvtimme senare och landade en halvtimme tidigare, en timme mindre flygtid alltså... härligt.

My wonderful sister

Tiden har gått så oerhört fort när jag har varit där. Visst har jag saknat barnen och fläskhövvet ;) men annars hade jag kunnat stanna längre. Till stor del beror det nog på att Katrin och jag trivs så bra tillsammans, det har verkligen varit jättetrevligt. Jag har en fantastiskt fin syster som jag älskar så mycket.


Sarah and me, kisses goodbye

Det har varit så kul att få umgås med Sarah. Hon är drygt 4 år, född samma datum som min äldsta faktiskt. Jag hade med mig massor med kinderägg från Sverige och gissa om jag blev poppis :). Jag hade även med mig en rejäl samling Bamsegrejor, vattenflaska, matlåda, mjukisfigurer osv. Herrgårdsostar och dippmixer till Katrin. Ken fick inget från Sverige men han fick smaka whiskey med mig i alla fall och det klagade han inte över :)




Som jag berättat i tidigare inlägg köpte Ken två flaskor whiskey åt mig i välkomstpresent, väldigt trevlig svåger, inte sant ;). En Chivas Regal och en Crown Royal, en kanadensisk whiskey som blivit min nya favorit. Inte för att jag är någon större whiskeykännare men den var riktigt, riktigt god. Jag som har tro
tt att det bara är skottar som kan göra riktigt fin whiskey...






Well, now I'm back home in Sweden again. I left Katrin and Bradenton, FL at 8.30 AM (Bradenton time) 13th of september and I arrived at Arlanda, Stockholm the 14th at 7.00 AM (Swedish time). It was a great flight. The plane started half an hour late and arrived half an hour early, one hour less flight time... great.


I have been missing my children and my cat but I must say that the four week I'v been away feels more like two... A good deal of that is beacause Katrin and I get on so well together. It has been really nice. I have a great sister that I love very much.
Herrgårdsost

As I mention earlier Ken gave me two bottles of whiskey for a welcome present. That's a nice brother in law, right? It was one chivas regal and one crown royal, a Canadian whiskey that have become my new favorite. I'm not a big whiskey authority but it is really, really nice. I have thought that it's only Scotchmen that can make fine whiskey...


I hade some great times with Sarah. She is four years old, and born the same date as my oldest. She was so happy for the gifts I brought with me, kinder eggs and different kind of Bamse stuff (toys, etc). Katrin got some dip mixes and some Swedish cheese called herrgårdsost (it reminds of an emmenthalar cheese). Ken didn't got any Swedish gifts this time but he tasted whiskey with me and I never heard him complain ;)


To be continued...

2 kommentarer:

SweFlo sa...

Njöt min herrgårdsost i morse, och det ligger en tilli frysen och väntar!

Jag kan knappt vänta tills du och Sandra kommer och hälsar på, hoppas det inte dröjer för länge! Fast vi kanske hinner före med att hälsa på hos er först!

Anonym sa...

Vad bra du skriver och din engelska i skrift är verkligen lysande :) Men snälla mor ta bort bilden du har på mig, eller byt ut den iaf.. totalt fruktansvärd :O
Jag älskar dig ändå om tur är, hur kan man låta bli att älska någon som är så fantastisk som du är? Bättre mamma finns inte på jorden. Puss!