onsdag 3 oktober 2007

Poor Love... Stackars Love...


My cats name is Love (that is a male name in Sweden, you just say it with a special accent) and he got pain in his tail. Yesterday he was indoors almost all the day and that's unusual. At first I thought it was because of the other cats in the area since he is very afraid of them and they aren't so nice to him. I have been seeing, many times, how he is running real fast, getting chased by other cats, sometimes even more than one. I castrated my cat but not all the other cats are and it happed, more than once, that another male cat have tried to copulate with him. Love doesn't really understand what the other cat wants to do but he sure don't
like it. He has a hard time now and then to get away from that... Poor cat, he's being molested by other cats...

Love in the meadow

When I lifted him yesterday, just to have a good cuddle, he made a pitiable sound and looked at me with his big, round, yellow eyes. You know, when he came to me two years ago (at the age of about six month) he
was almost half dead of starving and very afraid. The veterinary told me that he probably was abandon. If I was carrying something, e.g. a newspaper, he become so scared and crawled into a small "ball". That was terrible to see. I'm a big animal lover and I think that someone have been very evil to him and I get so sad and, at the same time, so angry and Pi**ed. How can anyone be cruel to a animal. I find that kind of people very terrifying. If someone can be mean to animal and children there must be something very wrong with that person. I think it took about a year until Love stopped to be afraid of me. Sometimes he can get scared if I make a fast movement he wasn't prepared to. When that happens I have to sit and stroke and talk to him until his calm down.

His own climbing tree (the appletree)

Anyway, later on yesterday, I noticed that his tail was hanging down all evening. He is very tied to me and Sandra, sometimes you just have to speak to him and his tail goes straight up and he starts to purr. Well, that wasn't the case yesterday so I understand that it was something special. I made a very carefully examination of his tail (it was not broken) and I could feel a bump on the beginning of it (near to his butt). Than I remembered the wasp in my kitchen that I put out through my window. Maybe he got a wasp sting? I was supposed to call the veterinary today but this morning he is so much better and he can lift his tail all the way and that bump is smaller. I'm going to wait and see how it works out.

My poor pussycat...

Snowball... or is it Love?

Min katt, Love, har ont i svansen. Han var inne långa stunder under gårdagen och det var ovanligt. Jag trodde först att han inte vågade sig ut pga rädsla för de andra katterna i omgivningen. Han är jätterädd för dem och de är inte alltid så snälla mot honom. Flera gånger har jag sett hur han blivit jagad av dem, ibland av flera katter samtidigt. Eftersom min katt är kastrerad och inte "alla andra" är det så har det flera gånger hänt att andra hankatter har försökt para sig med Love som, av naturliga skäl, inte varit särskilt intresserad. Han har det lite jobbigt då... att freda sig.

This is what he wants to be... No one makes me trouble than, he says ;)

När jag lyfte upp honom igår e m för att gosa lite pep han så ynkligt och tittade på mig med sina stora, runda, gula ögon. När han kom till mig för ca 2 år sedan, var han nästan halvdöd av svält och mycket rädd. Om jag bar någonting i handen, en tidning t ex, blev han jätterädd och kröp ihop till en liten boll. Det var jättehemskt att se, inte minst för att jag är en stor djurvän. Någon eller några hade varit stygg mot h
onom och jag blir så förb**** när jag tänker på det. Hur sjutton kan man vara stygg mot ett djur? Sådana människor är bland de mest skrämmande som finns. Kan man vara elak mot djur och barn finns inga spärrar. Jag tror att det tog ett år innan han slutade vara rädd för mig. Det händer att han blir rädd nu för tiden också, speciellt om jag gör en plötslig rörelse eller så. Då får jag sitta och prata och klappa honom tills han känner sig lugn igen.

Isn't he cute...

Lite senare under gårdagen konstaterade jag att han hängde med svansen. Han tycker mycket om mig och Sandra, ibland behöver man bara prata med honom så lyfter han svansen och börjar kurra. Så var ju inte fallet igår och jag förstod att det var något speciellt.Mycket försiktigt undersökte jag hans svans, den var inte bruten men hade en svullnad nära svansroten. Jag kom då att tänka på den geting som jga nyss hade släppt ut genom köksfönstret. han kan ha blivitstungen av getingen. jag skulle ringa veterinären idag men nu är han så mycket bättre i svansen att han kan lyfta den lika högt som vanligt. Dessutom är knölen mindre idag. Jag ska därför avvakta lite.

Min stackars kisse...


To be continued...



Inga kommentarer: