söndag 7 oktober 2007

My sister - Min syster


My
sister got an infection in her intestine and she's on the hospital. I understand that she's having a hard time and I feel so sorry for her. At least she's in the right place now and I think that her doctor is competent so I don't think there is anything to worry about, but still...
If I would be there I could have a chance to figure out some more but I'm here, on the other side of the earth:/

I talk to her several times a day and she seems so sad and in such a pain.
When you're in pain, or something, you feel quite pitiful and are so depending on other people. It doesn't cost them anything to be friendly and to say something nice.

Don't forget: A smile isn't heavy to wear...



Min syster har fått en infektion i tunntarmen och ligger på sjukhus. Hon har det ganska besvärligt har jag förstått. Jag tycker så synd om henne. Tack och lov är hon på rätt ställe nu och hennes läkare verkar skicklig så det finns nog ingenting att oroa sig för men ändå...
Hade jag varit där hade jag kunnat ta reda på lite mer själv men det går ju inte, jag är ju på andra sida jorden :/

Jag pratar med henne flera gånger om dagen och hon låter så ledsen och har sådan värk.
När man har värk eller andra besvär är man ganska ynklig och så beroende av andra människor. Det kostar dem ingenting att vara trevlig och säga några vänliga ord.

Glöm inte: Ett leende är inte tungt att bära...



To be continued...

1 kommentar:

Anonym sa...

Med en Atlant emellan dej och din syster förstår jag om det kan kännas tungt att inte kunna finnas där för varandra hela tiden, men du var ju åtminstone där och ställde upp en hel månad vilket jag tycker är beundransvärt! och du har så rätt: ett leende är inte tungt att bära omrking på. Ha en bra dag!