torsdag 23 augusti 2007

Lite nyheter :)


OK här är lite snabb uppdatering...

Min syster opererades alltså i måndags. De tog bort hennes tjocktarm och ändtarm. Hon har haft ulcerös colit i 22 år så det var nog dags nu. Utöver det har hon ett flertal andra sjukdomar bl a lupus och reumatiskt, bara för att nämna några. Operationen gick över förväntan. Vi var inställda på att de skulle göra en "påse på magen" åt henne och efter 3 månader med den skulle hon genomgå ytterligare en operation för att sedan börja använda sin "invändiga påse-på-mage som läkaren konstruerat av hennes tunntarm.

Min syster och hennes man strax före operationen... Thumbs up...

Operationen tog ungefär 6 timmar . Jag och hennes man var på sjukhuset kl 10.00 - 21.00. Efter operationen och hennes uppvaknande kom den läkare som hade utfört operationen, Dr. Gregg Shore MD Hennes skickliga läkare (klicka på STAFF ) och pratade med oss. Han var mycket trevlig och gav oss en mycket glad överraskning ... De gjorde operationen "allt-i-ett"!!! Dvs. om inga komplikationer tillstöter så behöver hon inte genomgå fler
operationer. Vilken fantastisk läkare va :D (det är f ö endast fem läkare som utför sådana här operationer i USA, enligt en av sköterskorna). Hon var även med under operationen och berättade för oss att det hade varit fantastiskt att se... Dr. Shore hade haft båda händerna inuti Katrins mage under operationen. Vad kan man säga? Fantastiskt...

Den här bilden är alltså tagen några timmar efter operationen

Åhhh, vilken tapper syster jag har, otroligt. Hon har minutiöst förberett allting för att jag ska få det så lätt som möjligt när jag är här. Hon har bunkrat upp käk och skrivit upp de viktigaste "kom ihåg'en" åt mig DESSUTOM har hon arbetat (översättare) och förberett sig fysiskt, psykiskt och inte minst, praktiskt inför operationen. Jojo, det är en riktig superkvinna det :D och tänk vilken tur att just hon blev min syster :)

Hon är igång med bloggen 2 dagar efter operationen :)

Jag lyckades med konststycket att glömma min USB-kabel till kameran. Jag har knäppt kort från bl.a Universal studios som vi var på i lördags. Vi har försökt låna en men ingen tycks ha någon som passar min kamera. Nåja, det ska inte vara några problem med att köpa en sådan. Jösses, det finns bolag som inte gör annat än tillverkar USB-kablar :).

To be continued...

Inga kommentarer: