fredag 4 maj 2007

Jaha ja... nu har jag förvånat mig själv och de flesta andra i min omgivning genom att skaffa mig en blogg. Det har väl inte riktigt varit min grej det här med att ha "dagbok" på nätet. Visserligen är det jättekul att läsa andras, min syster och äldsta dotters framför allt.
OK, då kör vi väl igång då ;)

Jag är en medelålders (usch, det lät gammalt) kvinna boende i norrland. Jag har två flickor, 23 och 15 år. Den äldsta är sambo med en riktig svärmorsdröm medan den yngsta bor kvar hos mig och råkar ut för sin mammas överbeskyddande beteende ;)

Jag har en liten svart katt som kom till mig för drygt 1,5 år sedan. Han heter Love men kallas sällan för det. I allmänhet nämns han vid namn som t ex "fläskhövve" eller "djävla fuling". Hans smeknamn är inte så hemska som det låter, då de uttalas med mycket kärlek och värme. Den arma katten var en övergiven sommarkatt då han kom, utsvulten och eländig. I dag mår han jättebra och dyrkar sin matte (och lillmatte).

Jag är en stor djurvän som njuter varje gång rådjuren bökar runt i min kompost. Bland mina dagliga besökare finns bl a ekorrar som jag ger lite käk under en tall (för att fort kunna springa upp i den när fara hotar... i form av ett svart fläskhövve t ex) och en dagligt återkommande hackspett. Som du förstår bor jag på landet men har ändå nära till allt... oj, vad jag är lyckligt lottad :D.

Det var en liten uns om mig...

To be continued...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mamms! Vad roligt att du skaffat dig en blogg, det börjar bra :) Jag är stolt över dig och att ha den bästa mamman på jorden! Pusspuss

SweFlo sa...

Gud vad kul! Hoppas nu att du skriver regelbundet så man kan få en inblick i din vardag, det vore roligt! Kram!

Sandra sa...

Hej Mamma! :D Vad roligt att du har skaffat en blogg :D Jag älskar dig PussarochKramar <3